Made for Inland Waters

Rivers & Seas provides special functions for inland navigation

Detailed maps

Rivers, lakes and waterways with buoys, bridges and anchorages

Bridge Clearance

Lists headroom of bridges ahead, gives a warning if bridge is too low

Lock Informationen

Shows phone number, VHF and opening times when approaching a lock

Speed Limits

Displays speed limits in current stretch of waterway

Distance and Travel Time

Calculates distance and travel time to bookmarks, locks and bridges

Offline Maps

Allows download of individual map areas for usage without internet on the water

Plan Your Trip

The planning tool is made for meandering rivers, waterways and lakes chains. Simply draw a track with your finger easily, Rivers & Seas will calculate the length and travel time. On your way a red line in the map will guide you.

  • Planning legs and travel times
  • Mark destinations with bookmarks
  • Easily note route recommendations
  • Download planned routes as offline maps

Ich benutzte eure Software seit über zwei Jahren und befahrenen 2.500 km Wasserstraßen. Nachdem ich viele Jahre Laptop-Software für ca.300 € genutzt habe, fiel mir Rivers & Seas in die Hände. Voller Hoffnung, weil es meiner Meinung nach das einzige Programm/die einzige App ist die mit Höhenangaben an jedem Hindernis aufwartet. Das hätte ich bei diesem geringen Preis nicht erwartet.

Peter T.
Fly-Fahrer

Nach 500 Kilometern aus dem Ruhrgebiet bis vor die Schleuse Wusterwitz: Den gesamten Weg habe ich mit Rivers & Seas navigiert. Und es ist einfach ein tolles Programm. Im Vergleich zu anderen Apps besticht die tolle Grafik, inzwischen hat sich auch das Ausprobieren und Wechseln zwischen verschiedenen Apps erledigt: Rivers & Seas hat das Finale bei mir bereits gewonnen!

Karl-Heinz Czierpka
Motorkreuzer Tremonia 2.0

Ich benutze euer App jetzt das dritte Jahr und bin super zufrieden, auch weil es immer weiterentwickelt wurde. Damit sogar besser als teure Plotter. Kompliment und vielen Dank.

Ralf S.
Potsdam

Karten für Flüsse, Seen und das Meer

Gewässerkarten für Deutschland, Niederlande, Belgien, Frankreich und die Schweiz. Prüfe hier dein Revier.
[mapsmarker layer="1"]

Download Rivers & Seas for iPad in the App Store